Blog

De angst om een uur slaap te verliezen

Rebecca 25-03-2018

De overstap naar de zomertijd betekent voor velen van ons een vorm van stress : de angst om een uur slaap te verliezen of niet fris en monter op maandagochtend op te staan.

Wat doen we dan?

Eerst en vooral de horloges en klokken op de juiste tijd instellen ... om onaangename verrassingen te voorkomen

Vermijd twee uur voor u naar bed gaat activiteiten die uw slaap verstoren (cardiosporten, elektronische spelletjes, stressvol werk, gebruik van blauwe lichtschermen zoals computerschermen of smartphones,...)

Kies voor een lichte, suikervrije maaltijd en vermijd oppeppende drankjes.

En uiteindelijk je overtuigingen veranderen! Nee, het feit dat we gewoon zijn overgestapt op zomertijd betekent niet dat je problemen zult krijgen om op te staan. Als u uw slaapuren respecteert zal alles goed gaan. Ga iets vroeger slapen. Als lezen een goede manier is om in slaap te vallen, geniet dan van een goede roman.  Ga liggen in je knusse bed en adem diep in en uit met je handen op je buik. Beeld je in dat je gezond slaapt, goed slaapt en goed opstaat.

Als u slaapproblemen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen voor meer informatie over onze slaapschool:

https://www.prana.be/nl/aanbod/product/slaapschool